Sahara Force India
Ladislav Skrisovsky
Priprava:
Kdyz jsem videl trat v AbuDabhi poprve, a to vcetne TV prenosu, bylo tusim 14.11.2017, kdy jsem si na youTube poustel prujezdy, jako to delam vzdy.
Po par prujezdech na YT jsem se pripojil na '14dni' server, kde v 'casnych' nocnich hodinach trenovat Patrik Novotny a po pozdravu jsem jen koukal, cumel, .. cumel a cumel. Z replaye jsem udelal video a to jsem zkousel nastudovat a jeste tehoz vecera jsem byl naklonen tomu, ze tak silenou trat zkratka nemohu jet. Opravdu jsem vahal, zda-li se do te zbesilosti skutecne pustit, ci se tymu omluvit z neucasti.
No, musim priznat, ze mi po par kolech trat sedla jak hrnec na prdel, a po lehkem predelani setupu z Monza jsem zacal jezdit pomerne slusna kola. Samozrejmne, ze kdyz prisel tymovy setup, ktery jsem si doCustomizoval dle sveho, jezdilo se mi naramne, coz casy 1:37:xx, alespon pro mne, dokazovaly.
Kvalifikace:
S Adou jsem se domluvil, ze bych vzdy rad vyjel idealne jako prvni, abych nebyl blokovan a mohl se tak protlacit do prvni desitky, coz se povedlo na jednicku, nebot jsem zajel svuj TOP10 cas a dost se mi ulevilo s vedomim, ze se snad budu konecne realizovat.. Druha cast kavlifikace dopadla zhruba stejne a me zustala 7.pozice, cili pro mne na vybornou!
Zavod:
Start byl pomerne podareny, ackoli jsem mel snad jako jediny v prvni desitce obutou tvrdou smes, ziskal jsem +1 pozici, a tak jsem s B3 vyrazil na vylet... Netrvalo dlouho a za mnou se zacali stosovat piloti jinych staji a doslova zacali dotirat, jako by me misto chteli take. Nejsem chamtivy, ale vsechno ma sve hranice! .. (smile)
Pocatkem 2.kola se za mnou odtrhli Petr Rehak a Ondrej Hosek a pomalu se zacala tvorit 'nerozlucna trojka', tedy do doby, nez-li jsem na sve leve bocnici ucitil tlak, jez mel byt zrejme pratelskym pohlazenim. Petr Rehak se o mne lehce otrel, ale ferove zachoval sve misto, kde byl a pokracovalo se dal. Ve tretim kole vsak Petr Rehak naznacil utok, ktery moc pekne vyuzil Ondrej Hosek. Ten mne zkousel podjet o cca 2 zatacky dale, a ackoli jsem byl jiz soucasti one bocnice, prilitl na mne podjetim Ondrej, a tedy se stala lehka tukaci kolize. Opet se zrejme nic vazneho nestalo a jelo se dal... tedy, az pote, co mne v ramci Ondrejova useku pekne predjel i Petr Rehak. Ubral jsem dost na rychlosti, resp. vyjezdu z problemove casti a na nasledujici rovince jsem dostal na prdel i od Tomase Stanka, se kterym jsem par kol zkousel bojovat, tedy, lepil jsem se na nej jako tepla pijavice, ale asi tak ze sta metru. Vzhledem k tomu, ze jsem jel na trvde sade, nevedl jsem si vubec spatne.. az jsem cumel! (smile)
Temer do 14.kola mne z dalky pronasledoval Milan Kralik, k jehoz tempu se tedy jeste vratim. V ramci 14.kola jsem se ale dostal na 2.misto, kdy mi velmi klidnym hlasem, jakoby se nic nedelo Ado povedel: 'Lada, nechci te nejak stresovat... ale ses druhej!' (smile) .. to mne rozsekalo, jednak proto, ze jsem si byl tohoto vedom, druhak jsem po chvili jizdy zpetne zanalyzoval veEEelmi lehkou neduveru, abych nezacal delat na trati bejkarny (smile) - myslim, ze good.. Co to pro mne ale znamenalo bylo, ze si mne nasi TOP piloti budou davat s cerstvymi pneu jako kuzel na treningovem parkovisti pro policajty - zkratka objizdet bez vetsiho nasazeni. Proto jsem na to slapal co to slo.. marne.. Moje pneu dosahovaly kvalit kondomu na Thajskem trzisti.. ojete, .. no ostuda (smile) .. Plne si vedom kvality jizdy, at uz z jakehokoli duvodu, jsem nedelal rychlejsim vetsich problemu mne predjet, nebot vysledek by byl stejny, nicmene v teto situaci - bez rizika kolize.
Ve 22.kole jsem zajel pro cerstvou sadu mekke specifikace a zacla legranda.. Ve 23.kole jsem predjel Tomase Stanka, kteremu jsem se snazil ujet, nebot jsem z predchozich kol znal jeho rychlost. Ve 25.kole jsem zacal dojizdet Milana Kralika, ktery mne tedy pekne dlouho trapil, nebot ackoli jsem se za nej prisal az k '

rdeli', vzdy mi na vyjezdu ujel a ja znova cekal na moznost. Timto souperenim se na mne ve 28.kole dotahl Tomas Stanek a predjel mne s ladnosti. Nicmene to byl pro mne signal zajet na 2.pitstop a dat znovu mekkou. Tak samo a v teze okamzik ucinil i Milan Kralik a souboj mohl opet zacit. Pitstop byl shodny, cili ted to bylo kdo z koho... Zkousel jsem jej predjet, vystresovat, ... je to tvrdak.. nekutecne dlouho odolaval. Povedlo se mi ho pokorit ve 32.kole, kdy jsem si za 1.rychlou strategicky najel na rychly vyjezd na 2.rychlou, kde mi Milan podlehl. 7.misto tedy bylo jasne, resp. pravdepodobne a do konce zavodu jsem se snazil dojet sice svizne, ale bezpecne. V tom mi ale ve 34.kole zacaly letat darky z 'trati' ... Prvnim byl tech.problem Petra Rehaka, ktery mi odevzdal 6.pozici. Nasledujici radost mi nadelil Olda Hromek, jehoz lehke pretoceni mne poposouplo na nadhernou 5.pozici, za coz jsem samozrejme rad. Zkousel mne zbavit sveho nadeleni a behem 200m se roztocil znovu, coz mne ucinilo klidnym a ja pro poslednich cca 400m do cile velke ceny zvolnil.
Musim priznat, ze zavod byl spise nudnejsim kouskem v teto sezone, kde jsem ale krasne potrenoval jizdni tempo. Vynahradili mi to ferove souboje a stihaci jizdy s Tomasem Stankem a Milanem Kralikem, za coz dekuji. Rovnez dekuji svemu A-TEAMu, protoze jsou zkratka nejlepsi! .. Staraj se o mne, jako o vlastniho (smile)
Moc dekuji, gratuluji zucastnenym a hlavne vyhercum!
PS: Japonsko jsem videl naposledy v roce 1992, kdy jsem mel trat na me prvni hre na i286 (myslim, ze se jmenovala motoGP) - tak uvidime! (smile)